Tuesday, February 15, 2011

Bagaimana perjuangan mereka??

naqib usrah aku,abg adib~
hmm tajuk cam dalam buku fathi yakan la plak kan~hohok!

cuma..kadang-kadang aku tertanya2, mana hilangnya semangat juang mahasiswa2 kuis! kalau nak dibandingkan ngan universiti2 luaq tu,walaupun dowang tak berbasic agama kuat skit la cam kuis pon,tapi aku rasa lebey baek berbanding kuis.ya! ya~ kat kuis ada la pejuang2 keadilan dan pejuang2 menegakkan agama...hang ja tak tau saf~tapi ??? cukupkah hanya 20 30 kepala kalau nak dibandingkan 8k atau 3k lelaki di asrama suma tuh.

bila malam,sorang jerit wooooo~
sorang gi balas 'diam la babiii!'
pastu si anu nie plak 'aaaaaaaaaaaawuukk!'

bila elektrik tak da 2 taun sekali,dan baru seminit tak da,suma mahasiswa jadi laen.
umpama manusia bertukar 'beruk'~huuu..maaf la mahasiswa yeh.jujur ckap kan~hoh!

bagi aku,yang da hampir 2 taun disini,yang masih kurang dan kuat tapak asas agama nie..aku tertanya2.
'eh..suma kebanyakkan disini jurusannya apa??'
'eh...suma kebanyakkan disini skolahnya dulu ada title 'agama' tak??'
'eh...seteruk teruk dan sekurang2 aku dalam ajaran pon,napa aku tak terasa nak terikut jerit sama??'

ala...cam hang tak penah plak kan~baek btul!
haha..ya aku pon penah.tapi,setaun 2 kali ja aku jerit kot.cam sem nie juz sekali ja.aku geram sangat,aku jerit 'dr rozmeeeyyy'.haha!

yala,tapi cubalah eh...pikiaq skit.pliz~

sama-sama berazam untuk berubah lah eh..

0 comments:

Newer Posts Older Posts