Saturday, December 15, 2012

Sabtu Sem 6 Minggu ke-3

arini free sangat.
sebenaqnya aku da daftar untuk join 2 benda sabtu ahad nie ;

1) jejak ashabul khafi
2) klas bljar android

program jejak tu aku da byar rm5. sebenarnya bukan nak join sangat pon. tpi cuma memikirkan nak support maman wat program + atlist rm5 tu dpat bagi sumbangan dorang nak wat program kan :-p haha!

klas android plak, aku kurang tumpu sangat android + mahai (rm50..segan la nak kol ayah mnta duet lagi ==" ).biasalah, dalam family...aku sorang ja bergantung kat parent aku. abang kak smua ada mara and jpa. so hujung minggu kerja aku kol 'alooo..nk wet!'.haha~tak la cakap camtu sbarnya. aku cuba nak kurangkan perbelanjaan + tunggu pt masuk. insyaAllah mcam2 kerja leh wat.

alhamdulillah, da hampir dua minggu plan untuk kuruskan badan berjaya dilaksanakan. ngeh2~
tak gi gym pon, aku cari kesempatan untuk jogging round tasik 2 kali, lebey kurang 3km rsanya. tak dapat jog petang pon, aku cuba ajak wira ka sapa2 teman aku jog round jalan tar kuis. bila dibuat kesimpulan, nampak la stamina da ada skit. dari dlunya tak leh lari lama, skarang da leh tahan. lari2...jalan untuk amek tenaga balek..then lari balek :-)

makan pon aku jaga sangat2. sarapan tetap amek.even nasi lmak paru yang sedap tu pon, aku makan dalam setengah ja.sabaq~~haha. ikut nasihat kevin zahri, makan nasi segenggam ja sekali mkan. gi nasi kukus pon, aku wat line tengah2 nasik. makan half ja.haha..ok ja sbanarnya. tak rasa rugi and lapaq pon pastu :-) *kranya sebelum nie...nasi lebey~patut la gem! haha*

target aku nak timbang berat 1/1/13 nanti. nak tengok bapa perbezaan. sampai target ka dak. kalau still tak sampai, kna kaji balek jadual. maybe tdoq banyak ka apa kan ;-)

pastuuuuu.........

bab ibadah, bab jga dir, bab laen buat masa nie alhamdulillah....kna upgrade dri lagi :-)

dalam kepala nie menunggu ptptn masuk ja.seyez aku tak sabaq! haha~

seyez, duet tu langsung tak da benda yang merapu aku plan.hehe~

Allah, bantu lah aku dalam urusan harianku. Kau uruskan lah diriku ke arah kebaikan dan jalan yang lurus. Aku tahu salah silapku. Moga ada keberkatan dan kebaikan atas segala aku lakukan~

0 comments:

Newer Posts Older Posts