Thursday, May 9, 2013

Pektikal Lagi 3 Bulan

aaaaaa! sedaq tak sedaq da kat sebulan aku pektikal uhhh!

langsung tak rasa lama. best gak la pektikal nie. cumanya doa arap2 kerja nanti pon camnie. even study and wat project yang bahasa programmingnya langsung aku tak pernah studykan + susa gak ar.. + wat kat 4 jam strait pastu rasa otak tepu ha...tu membuatkan aku rasa ringan dah skrang.btul~

aku dapat rasa skill untuk every part yang disuruh abang azam aku mampu wat balek. dari data layer, model, pastu database sampai lah page design. satu sistem lengkap! alhamdulillah! time mula2 dulu wat sistem nie mau gak la sebulan...sampai la skrang (baru siap page arini kot!). punya lama la. skrang kalau swuh wat balek sistem laen insyaAllah aku dapat siapkan dalam seminggu (kna dduk umah la...jangan kluaq! hihi).

aku langsung tak rasa nyesal pektikal snie...! seyez!

setiap masalah or error dalam sistem tu kan, aku amek 10minit untuk kaji balek every single code. sebab sebelum nie bila tanya abang azam ja kan...dia mai-mai pastu ckap,

"tuu....dalam SQL ko letak 'Name'. tpi dalam sistem letak 'name' "

aku cakap dalam ati "dem! salah tu ja ka...sampai sistem tak leh running".

pastu abang azam cakap "jadi programmer kna teliti...tengok btul2..kemas! bukan kemas pakaian ja..kemas coding..baru senang paham".

aku terdiam. geram.
sejak tu aku tersedaq yang bila sistem tak leh nak run ja sebenaqnya ada salah coding. so kaji. slow2. jangan menggelabah. haha....

aku harap 3 bulan nie aku dapat study macam2 lagi. even ada project2 besaq lagi. aku cabar diri aku sndri, abang azam expert gila sebab hampir belas taun dia wat...aku nak pandai dalam staun! cayook!! hehehe!

even PR kalah kali nie...kalah dengan penipuan Najib! aku tetap akan terus berjuang untuk keadilan! tunggu aku jadi ahli parlimen Bukit Mertajam nanti! insyaAllah! ayuhhh!! simpan azam!

0 comments:

Newer Posts Older Posts