Tuesday, November 19, 2013

Mana ilmu?


taw layan drama korea ja...dari satu satu ke satu satu. haha. da minat nak wat guano! kan? ;-)
ni antara drama yang tengah aku layan jiwang skrang. The Inheritors. best2! plakon best! aku nie jenis suka cinta-cinta...layan prsaan..senyum sesorang bila ada bab-bab luv2. haha. tu aku la tu. maman bdak uma aku tu da tak heran kalau tengok aku senyum sesorang bila tengok drama. dy pon da paham. pastu ckap "pelik aku budak ni...ska senyum". hahaha...lol~!


ni ost cita tu. dengaqleeee...best dowwwh! :D

ok, stop story sal kdrama saf!

sebenarnya aku baru perasan sesuatu perubahan kat diri aku sejak 'cuti rehat sblum start keja' nie. yang positif tak perlu la nak cita kan, tapi yang negative tu...antaranya :

1) tak workout! ada niat tapi tak gerak! malas! haha
2) bangun lambat! tpi tdo lambat la..cam skrg ;-) da nk kul 3 kot kot!
3) tak baca buku! gila truk uh :-(

tentang no 3 tu, sbnarnya kan...kita akan terasa kita kurang ilmu atau pengamalan terhadap ilmu tu bila perbuatan kita lari dari sepatutnya. aku kurang baca buku. seyez. tak kira buku apa pon la. tapi kebanyakkan tentang 'pembinaan diri' dan 'motivasi' lah. hehe. then bila kurang pembacaan tu, pemikiran akan jadi kurang rasional. bermakna susa nak motivate diri dalam apa2 keadaan berlaku. tambah2, bila dalam keadaan marah....aku jadi mcam tpkir 'apa ak nak wt ni..eeeii'. biasalah kan, ilmu akan kurang bila tak ditambah dan disemai dijaga. Allah ampuni hambaMu ini~~

yeye ooo je safwan! orang ok je tak baca. leh kawal prasaan, leh hidup elok ja.
tak caya try la buat sebulan. baca dalam 5 buku. pastu tengok perbuatan korang. laen punya :-) ! dijamin! hahaha....

last buku aku baca 2minggu lepas, Soal Hati by Pahrol Mohd Joui. best buku tu...seyez  terbaek...tpi tak abis pon baca~huh! pemalas piangggg!

0 comments:

Newer Posts Older Posts