Sunday, February 28, 2010

Program Dakwah Media!


assalammualaikum,kehadapan ibunda dan ayahanda di kg~penduduk2 kg,temen2....seperjuangan di kuis sekalian~hehehe! (bajet pidato wakil kg..gege)

lama an aku tak post? asal saf!?
buzyyyy dengan masalah dunia ka? hmm,tak jugak!
tapi sebenarnyakan ,malam nie tetiba terdetik kat ati aku nak post.dan nak sentuh tentang tajuk post nieh.Program Pendekatan Dakwah Media?(PPDM).wahwah~cam best ja tajuk an?hehe.

ok,fezly nak gthu,nie bukan pertubuhan,persatuan,geng,atau papa lah~aku yang ttba pikir nak watkan program nieh sejak 3 ari lepas.terdetik juga sebab lepas aku 'terkilan' dengan blog2 para perjuangan pemuda2 islam yang lain tetiba disekat oleh sebuah pihak yang besar (tak thu la org atasan blogger sendrik ke pe ke) yang dimana memperjuangan bukan sekadar ilmu agama,tapi!! yang membuatkan aku turut serta bersmangat untuk menyahut,menyambung,mempromosikan tentang keadaan dunia kta skarng nieh...tak salahkan smbil kita berhibur atau melayari internet,kta kongsi kebaikan?

senang ckap,anda smua mesti ada yang pnah tengok The Arrivals,The Divine Book,Phase 3,Slavery By Consent, Rise of Islam atau papa lah yang kebanyakkan menceritakan pasal Iluminati,AntiChirst(Dajjal),Masonic,Modern Civilization...pastu ada yang tentang kebenaran Al-Quran dan kedatangan Islam dahulu kala.

masyaallah, cuba bayangkan, bila kita tengok nie smua....apa kita rasa??????
mungkin terselit rasa takut,gundah gulana,risau tentang apa yang terjadi tanpa pengetahuan kita kan??tapi! camna lak bagi orang yang tak rasa papa lpas tengok?? dengan fikiran yg baek, aku ckap mungkin dia tak paham,tak concentrate..so! cuba pikirkan!!!! kita baru tengok,yang dorang (musuh Islam) da wat kat kita da lama dah.dorang da pikirkan hal nie dah beratus,beribu tahun dah...dah wat macam2 untuk sambut kedatangan Dajjal nieh.terselit merata2 dah fitnah dajjal nieh di dunia kita nieh.KITA????? takkan nak tengok saja?

ayuh la...tak kira kita nieh cetek ilmu agama ka,tak pnah wat kebaikan ka,malu yang wat kebaikan ka....fikirkan,susa payah Nabi Muhammad S.A.W bangunkan islam.kita juz nak jaga dan smbungkan ja...pun susah ka???!

jadi kesimpulan kat sini,aku juz nak ajak ja...ayuh,kita berdakwah! kalau malu berckap,tak pandai berdebat, tak rajin cari owg nak crita...segan~ gunakan jalan lain utk berdakwah.intenet,email,ym,facebook,myspace.insyallah ada kebaikan di akhirat nanti.gunakan MEDIA~

bak blog http://haz1khalid.blogspot.com , 'ayuh menentang mereka dengan teknologi mereka'.
anda leh jugak masuk blog nie untuk maklumat2 terkini.alhamdullilah,blog nie ja yang masih belum ada papa tindakan dari pihak tertentu.mari lah lawat,baca apa yang sempat sebelum terjadi sesuatu nanti.

insyallah PPDM nie akan aku tumpukan untuk plajar KUIS dlu sementara pendekatan melalui intenet ondaway..aku pun bz.tapi insyallah aku cuba....

2 comments:

NA. said...

smngt saf! bgus2. hehe.

zeen said...

baguih la..
bittaufiq wanajah ya jub..
hehe..

Newer Posts Older Posts