Wednesday, November 7, 2012

My Fez Rig

alhamdulillah.

dalam dua sem nie, aku dapat rasa satu nikmat yang lama aku pendam + simpan.
activ dalam dunia rig balek cam time form 1-5 dlu. bukan apa, salah satu faktor yang menghalang and sekat hobi aku nie...sebab kisah 2 laptop hilang dulu.huhu...

*aku dapat rasa org curi tu sapa, cuma aku tak pasti and aku tunggu dia ngaku smpai akhirat~ngaku and bayaq balek ja aku mintak...seyez aku maafkan =) *

sem lepas, aku dapat lesen dari ayah untuk wat rig aku sendiri untuk kali pertamanya~wiii..sebelum nie aku banyak modify rig abang yang lama ja.mod smpai jadi custom pc :-)

Fez Rig :

codename : bieber

Spec:
Intel i7 2600k
Asus Maximus IV Gene-Z
Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz High Performance RAM
Sapphire HD6870 1GB
60GB SSD Vertex 2
1TB Western Digital RE4 (Server Hard disk)
Logitech 720p Webcam
650watt Corsair GS
Samsung LED HDTV 24'
Cooler Master 690 II Advanced Casing
Logitech Keyboard+Mouse
Razer Sphyrex Gaming Edition Mousepad


dan nak dijadikan cerita, dalam bulan 4 aritu...Intel announce nak kluar kan 3rd generation processor. hush...berdesop rasa~maybe smpai Malaysia awal bulan 6. terus time tu, aku berangan + usaha kan camna lah nak dapat pakai 3rd Gen processor nie. kalau nak pakai, kena tukar motherboard jugak. hmm..makan 2k jugak dua benda tu ja.

nak dijadikan cita lagi, alhamdulillah, rezeki murah. aku ada duet dari bisnez 'gelap' aku skit and time tu pulak budak2 pakat dapat PTPTN. wira ari2 datang bilik aku, and selalu ckap

'hush..kalau la dapat pc camnie, mau aku render video ari2....mesti gempak~~~'.

pastu dy ckap ' tpi aku tow...memang susa la aku nak pkai pc i7 camnie.time aku ngan bapak aku gi seremban tnya pc spec i7 je, da makan RM3500 keatas...memang tak mampu la aku~'

aku pon rasa satu peluang nak bantu! plus, aku memang bercita-cita nak pkai processor i7 3rd Gen yang latest tu.heeee~

truz mulut aku tnya 'erm...kau ada duet simpan bape sekrang? tringin dop pc aku ning?'

wira jawab, 'mesti laa.....aku ada dalam RM3500 camtu la tapi pc kau mahal'

dengan murah hati 'amek la...aku kira murah2 ngan hang, harga kawan nie'. *haha...nak ckap ak baek! weks*

aku pon tidoq tak tenang untuk 3 hari. kira2...pikir2~ kira duet, kira harga nak beli balek nanti. macam2 aku plan. then tnya group rig aku.hmmm...last2, aku gtau wira pastu 'amek la, RM2950 sudah.harga asal nie ada dalam RM4000.tak caya jom tengok list price kat tenet. dy pon tengok. muka cam puas ati ngan harga aku bagi. haha...epi aku tengok muka dia bahagia.bakal dapat pc baru. *sma la aku pon...heeee~*.

then, this my new rig!

nanti tunggu nex post sal gf no 2 aku noeh ;-)

0 comments:

Newer Posts Older Posts