Monday, January 7, 2013

Jadi Ulat Buku

gulink sana gulink snie....


sekali tekan handpone, bateri abih *hari2 mcm nie =="*

pastu rasa saket hati sebab tirai bilik terbuka luas....dalam hati ckap "ish maman nie...kja dia la nie.nak bagi aku bangun".haha..cam tu lah sahabat baek aku sorang nie.teknik dia nak bagi aku bangun tidoq tanpa rsa malas. tjaga ja mesti aku strait bangun :-)

bilik cerah, memandangkan waktu da nak tengahari. matahari da meninggi. 
tapi waktu masih aku kabur2 lagi. "kul bapa eh skrang?",tetanya2 aku sorang2.

"da kul 1....",maman jawap.

HUSH! Allah....aku terlajak subuh lah! haha...truk gla~
pastu terus aku bangun dari katil mcam komando..yalah kan, tidoq lama gla.
aku da set dalam hati "memang nyesal la...buang masa gla aku...setengah hari hilang mcm tu ja".

laju capai charger, cas hanpone.
laju bangun gi tandas capai berus gigi.
laju bangun amek buku yang baru dibeli semalam.
laju gi dapor amek cawan bancuh RADIX.
laju kemas katil trus baca buku!

sebab nak diikutkan jadual bayangan aku semalam, nak bangun subuh pastu tdoq sejam bangun baca buku. so tak la buang masa dalam 5 jam camtu dengan TIDOQ! huuu~

sekali handpone da nyala lambang Google. means da mampu ON.
sekali mata terkebil-kebil heran! JAM BARU KUL 10~
HAHAHA....epinyaaa.....alhamdulillah. tak terbuang masa sangat. atlist baru bapa jam aku lari dari jadual.
alhamdulillah.

tersenyum anak pak rasid nie sorang2, sambil sandar kat dinding bca Di Hamparan Shamrock karya Ustaz Hasrizal (saifulislam.com).


macam nie lah aku layan hari-hari aku sejak dua menjak nie...jadi ulat buku skit.
masa lapang banyak sangat sem nie. kalau dilayan hati ni, memang terbarink la aku kat katil...
7 buku nie antara buku yang bagi aku penguat dan positif dalam hal-hal harian.

cuma yang baru dibeli semalam, Di Hamparan Shamrock dan Travelog Hidayah. tu pon kalau ikut niat nak gi kajang cari. alhamdulillah, skali kat nilai da ada. dipermudahkan-Nya !

buku jadi girlfriend. pc jadi kekasih. luqman jadi buddy tbaek. budak2 rumah jadi keluarga. ibadah pula pelengkap smua :-) 

bila berdoa, ayat di ulang~
"Ya Allah, uruskan urusan kehidupanku"
"Ya Allah, permudahkan urusan hidupku...beri aku ketenangan dan kekuatan untuk hari2ku ini"

kekadang teringat ayat abang jon aku,
"ala...ustaz musim ja dy..."

haha...bukan niat nak jadi ustaz. cuma nak wat yang terbaek bila diri ni tersedar dari sesuatu perkara :-)

0 comments:

Newer Posts Older Posts