Wednesday, January 2, 2013

Rezeki

kekadang kita nak sesuatu yang agak pricy...then kta tak mampu, apa kita pikirkan? "aku tak mampu...".
btul??

tu nak sesuatu. kra dalam panggilannya...DEMAND dalam KEHENDAK.
tu la aku....selalu nak ni ni ni.

pernah dak terpkir, orang yang DEMAND dlm KEPERLUAN ?
sampai nak makan pon tak mampu. nak kluar mana-mana pon pikir btul2, planning....

tengah memikirkan masalah diri yang kecil ni, tetiba dalam facebook tadi. ada adek angkat aku IM. bukan adek angkat yang cam gedik2 tu. aku ni kra anak angkat untuk satu family nie. kra dorang nie adek2 aku lah.haha~

mesejnya mula bagi salam. tetiba aku jawap and dia x reply2.

5minit pastu dia kata nak minta tolong. ada masalah kewangan. duet makan takda. family tak dapat bantu. awal tahun kan, duet banyak abis untuk adek2 dia study. huhuu. pastu, nak pinjam duet dlm 300-500. nanti last sem byar.

emm....kesian pulak. sampai aku tanya duet makan ada tak, tak da jawapnya. erm...

nak bantu, aku pon tak ckup.

Allah, sedey plak aku tengok adek angkat aku nie. sampai tahap tak da duet nak makan apa. nak kata maen2, aku knai family dia. maybe memang ada masalah besar dari segi kewangan....huhu.

bersyukurlah bagi kita yang serba serbi mampu untuk keperluan ni :-)
alhamdulillah~~

0 comments:

Newer Posts Older Posts