Saturday, January 5, 2013

Syeikh Muhammad Ali As-Sobuni

saja buh tajuk tarikh arini. atlist aku senang refer.hahaha...


ceramah syeikh muhammad ali as-sobuni semalam membuatkan semangat aku untuk sambung study lepas lebey tinggi. amanat dan ucapan dy sedikit sebanyak mengingatkan aku yang hidup nie tak panjang pon. Pendedahan tentang isu Syria semalam memanaskan lagi jiwa aku yang baru 22 taun nie. Allah, muda lagi aku...saudara Islam sana perlukan aku dsini. Yang aku mampu sumbangkan.....doa, segi kewangan, dan dakwah. Insya Allah.

bagi aku, jarak antara umo 20-30 nie lah masa untuk kita amek iktibar, tuntut ilmu, blajar dari pengalaman, amek pengalaman sebanyak mungkin....tak gitu? sebab jiwa and minda muda lagi time2 nie.

mungkin pintu hati ni dalam bab cinta and prasan jatuh hati perlu ditutup sebentar. misi hidup mesti diteruskan. bukan sebab umur. tapi masa dan agama. even aku sendiri tawu betapa susahnya nak tinggal benda nie. haha...betul~ sebab sejak skolah lagi aku nie gatai.huhuuuu...

#sbb tu Allah bagi aku gendud sket ;-) #

Tak lama pon saf, setahun dua ja. kan2?! huhuuuuu....

#bila aku dok wat blog la ada org nak mai sembang2 tepi =="



2 comments:

Anonymous said...

wah.. bagoslah.. teruskn usaha saf. i'm silent reader :)

safwan said...

haha...silent eh...sapa la ha~

Newer Posts Older Posts