Monday, May 21, 2012

Rumahku

benar lah kata orang,

rumahku syurgaku,
rumahku hatiku,
rumahku diriku~

bila kita kat luar..dalam tempoh masa yang lama, kita mesti akan tersesat atau tersalah jalan hidup.mesti tu tak kira banyak atau sikit.tapi bagi aku, bila aku terlalu jauh and lama tak balek rumah...aku bagai bukan diri aku.hati aku tah kmana. syurga pulak susah nak difikirkan.

maybe sebab aku terlalu lama tinggal dirumah dari kecik.

dirumah nie, mak ayah ada...
smua pengalaman pahit manis dorang curahkan kat aku.
smua skills dorang aku dapat.
smua kisah jalan perjalanan hidup dorang aku tawu...

and bila balek cuti, hati rasa tenang sangat...
tak pikir sal bz wat esemen, tak pikir sal nak jaga hati kawan nie nie
tak pikir sal geram prangai manusia sekeliling..
tapi mungkin tulah ujian Allah untuk aku pahami keadaan agamaku nieh.

Allahuakbar, jauhnya aku tersasar... dari motif hidupku nieh ;-(

mana kekuatan sebenar diri sbagai hambaMu ini..
mana kekuatan sebenar Islam yang patutnya umatmu ini ada ya Rasullullah..

0 comments:

Newer Posts Older Posts