Monday, May 28, 2012



tetiba dalam baru post bawah nieh, aku tringat time kenduri aritu.
tengok kezen aku, Abg Zizi, Kak Wani n Kak Niza.

tiga2 nie anak paklong aku. aka Pak Tua aku panggil.
arwah baru ja pegi.dalam sebulan lalu.

sebak hati nieh bila kenang2 balek.
arwah sorang Imam masjid area Bukit Tengah.and umo tak salah 70 lebey. aktiviti harian dia..gi masjid and pi ziarah orang meninggal tak kra jauh pon, dia pegi.

masyaAllah...

sebenaqnya aku tringat arwah sebab time kenduri kawen aritu, mak tetiba amek tisu lap mata.dari setitis...jatuh lagi setitis.last2 mak nanges sebelah aku.aku heran.napa nieh.ada orang kata smthing yang wat mak sedeyh ka? pastu aku alang2 sebelah mak, aku wat relax ja lah kan tanya, 'mamo napa nieh..'.

pastu mak ckap 'mak teringat arwah pak tua...'.

aku tak tow jawab apa.aku diam ja.aku paham apa prasaan sorang adek yang kehilangan abang yang bersama hampir 7* taun. selalunya pak tua nieh datang umah pagi2 kul 10.dalam sebulan mesti sekali dua dia datang. and mak masak tengah ari untuk dia.

terkenang plak isteri pak tua.kra maklong aku. dia plak sorang surirumah.tapi ngaja budak2 kampung ngaji. tiap2 malam rumah pak tua ramai ja bbudak datang ngaji.

masyaAllah....indahnya tanggungjawab dorang. meninggal dalam keadaan hamba Allah.

aku???  ;-)

0 comments:

Newer Posts Older Posts