Wednesday, April 24, 2013

Jadi Middle Man

dari dlu sampai sekarang, aku tak penah ada gaji...kra duet dari wat kerja under orang lah. aku tak suka keja under orang ;-)


tapi sejak sem 5-sem 6 dlu, aku mula aktiv ngan aktiviti lama aku, jual beli barang PC. dalam masa yang sama aku join group URH. mula la kenal penggila2 barang pc a.k.a Rig Hunter nie. baru aku tow yang kat mesia ni ada ramai bdak2 melayu aktiv. cuma bila dipikir2kan untuk minat dalam bidang nie kna la $$$ sket.kalau tak, tak leh update ngan dorang. tpi biasalah, benda da minat...dari xda duet pon leh ada ha (macam aku :-p ).

dari hari, tu aku pon banyak knal member dari lowyat.net. nak beli barang pc pon mudah dan murah. banyak aku beli shipping dari luar. yang dalam mesia ada, tu pon dapat murah! seyez~ :-) then, aku mula bisnez sket2 jadi 'middle man'.haha...jadi orang tengah untuk jual beli barang ni. memang best. tak penat pon. just iklankan barang tu, pandai goreng2 ayat...deal ngan pembeli elok2 ja. cuma kenderaan la tak da. sebab nak kna susahkan kawan2 umah aku tolong teman hantar dan amek brang tu. sampai satu tahap tu kan, aku keja ulang alek gi pejabat pos ja. pastu gi pejabat mel kat kolej. sampai abang tu knal dah muka aku... haha..mana taknya, penah aku swuh si Miftah gi hamek barang aku kan, abang tu tak percaya. sampai kol aku untuk pastikan yang aku nie btul wakilkan orang ka idak.ngeh2~

macam2 aku wat time jadi 'middle man' tu. alhamdulillah, berkat dan usaha tu banyak jugak la aku dapat kurangkan beban mak ayah :-)

pastu sejak sibuk buat FYP + study untuk final, aku cam tinggal tepi trus bnda2 nie. aku kna fokus!
kalau FAIL lagi la rugi kan...so aku wat yang tbaek untuk sem last aritu. alhamdulillah! FYP lulus dengan 1001 tanpa masalah. smua Dia permudahkan. Dia simple kan! bagi aku, ada formula dalam hal nie. nanti aku kongsi kan kalau sempat :-)

result sem 6 plak insyaAllah arap2 ok...dgaq cita nex wik kluaq...aaaaaaaaa tkut!
tolong la CGPA dekan...amin! hihi...

alhamdulillah~


0 comments:

Newer Posts Older Posts