Wednesday, April 24, 2013

Nak keja apa?

~layan sami yusuf malam-malam rsa sejuk hati ja~

businessman?
lecturer?
software engineer?

macam-macam aku nak jadi. haha..
sejak praktikal nie, aku terpikir, best ka dak tengok life software engineer cam abang azam tu. owh, OK! best gak. lepak ja kat umah sambil wat keja. siap leh gi makan, tdoq ka, pi amek anak skolah suma...kra life dia, dia yang aturkan. aku suka camnie! tringat pektikal aku harini, tengah2 wat keja tu kan..tetiba ada dua kawan abg azam ni datang umah, yang aku nampak...sorang nie kejanya pencari project, sorang gi lak pendapat project. dan abang azam nie kejanya pembuat project. haha...smart kan. dorang dduk dalam blik tu sembang2 lah, pastu tiga2 orang tengok screen laptop sma2 smbil bincang2 hal project dorg. nais gla~

tapi sebelum nak dapat life camnie aku tow, memang perit sket..sebab kna study alotttt tentang programming. then rehat ja la bila da pro kan. dduk umah pon leh wat ha :-) duet masuk. best tu!

nak jadi lecturer pon best..abis master apply. then smbil2 jadi tu, leh smbung phD. memang jadi golongan akedemik lah. maybe incomenya tak sebest software engineer (berdasarkan kata2 lect aku lah...)

businessman plak, tu memang niat aku dari dlu. cuma nak bisnes apa tu kurang tajam lagi...

bila dikira-kira ditimbang-timbang....aku prasan satu benda, apa kata truskan jadi ikut bidang aku dlu...software engineer pastu dalam masa yang sama jual la software or product yang aku wat tu (kan da jadi businessman da :-p ) pastu! wat kelas ajar orang jadi expert dalam programming (tu pon ala2 lecturer da kan!). hmm...btul gak kata abang BJ aku, better fokus dengan bidang yang kta ceburi btul2.mesti leh bjaya dan pegi jauh~

so start arini aku nak cuba dalami ilmu programming nie btul2 dengan abang azam!
dalam masa yang sama, aku nak study sndri. baru cepat kan!
aja2! kna minat dan usaha! insyaAllah! doakan aku weh!

Allah, permudahkanlah urusan dan jalan hidupku ini.sekiranya ada ujian dan rintangan yang berat yang perlu ku tempuhi untuk kearah lebeh baek dalam hdupku ini, maka Kau ringankanlah, permudahkan untuk hambaMu yang lemah ini lalui. Buka lah pintu petunjuk dan rezeki yang luas agar aku dapat memberi rezeki kepada hambaMu yang laen...sesungguhnya Engkau lah Maha Pemberi Rezeki.amin~

0 comments:

Newer Posts Older Posts