Monday, April 22, 2013

Pektikal Seminggu

aaaiiii tawan2~*yus raja lawak*

assalamualaikum!

pejam celik pejam celik da seminggu da waa ngan kawan waa, si baman praktikal.
alhamdulillah! sangat2 epi..tak da kena marah tak da kna maki hamun even ilmu dan skills dalam programming aku nie lemah dan boleh dikira tahap baby lagi.

seyez, aku enjoy! sebab dari segi kemudahan, dari segi tunjuk ajar, dari segi ilmu yang aku dapat memang smua leh dikatakan MYPEZTIME experience ;-) bayangkan, sejak aku masuk KUIS..aku tak pernah tempoh ilmu programming nie :

1) C#
2) C# + VB.net
3) ASP.net
4) SOAP
5) SQL Server 2010

tadi time lunch, aku tanya Abang Azam aka Sifu aka Supervisor aku nie...

"abg...dlu time abang blajaq, memang blajaq semua yang abang ajaq saya skrang ka? sy tak penah uh.."

dia reply "ish...tade lah, lecturer korang mne reti..aku pon tak bljar kat UTM dlu".

hahaha..dia tak blagak tow.jawab dia memang btul. 5 bab yang aku listkan atas tu memang rare dan susa. memang kna ada class dan tutorial dari orang yang expert cam abang azam ni. sebab tu aku ckap aku enjoy praktikal ngan dia. tak paham tanya ja..dia jawab siap tolong datang code kan kat aku ;-)

then bila da siap wat database apa suma..dia swuh wat untuk sistem laen plak. perghh memang penat! penat kepala uhhhh...sebab pikir nak coding ni. bayang dari kul 10-5ptg (ada la lunch n smyg kira2 dlm -sejam).

time kul 4 tu, aku tengok muka man..dua penat.hahaha...sedangkan tak berdiri berlari berjogging pon. tapi otak da tepu. hahaha.....

nanti aku tnjuk sket2 apa aku wat...wait n seeee~~

fezday tu aku tak gi opis lagi, aku teman abang azam ngan geng developer dia gi wat presentation untuk dapatkan project. best gla! peztime tengok orang presentation untuk dapat cam tender2 nie. cita apa kelebihan sistem yang akan kita buat suma. then pihak syarikat sna plak tanya bertubi2 soalan.mencabar gak ar~ haha...time tu pakai kemeja la.

tapi abang azam cakap "pasnie t-shirt je...arini kne kemas la..". yah! aku suka statement ni. senang sket! aku nyampah gla pkai sluar slack....cam mr bean dah rasa *sluar slack aku besaq..nampak cam apa ja :-p*


fezday

tempat kja...ada dapor, toilet, bilik gym suma..tbaek~ *umah abg azam sbnarnya*

0 comments:

Newer Posts Older Posts