Saturday, November 13, 2010

Matinya Hati Seorang Pejuang

setiap kekasih Allah,menempuhi jalan ini..untuk mereka memiliki,kejayaan~
ayuh bersama kita susuli.....perjalanan kekasih Allah~
agar kita tiada rugi,dalam meniti hidup ini~~
-nazrey johani-->air mata keinsafan-


aku trasa hati aku macam mati seminggu ni.haish,bukan hati mati,tapi nielah antara perumpamaan yang elok untuk diri aku yang serba serbi nieh. maybe sebab aku lupa wat target or carta kehidupan aku kot.jahdual!!

aku lupa diri aku yang sbnaq~
aku rindu diri aku sem 1~!

wahai Rasul kau lah segalanya,contoh terbaek umat akhir zaman~
akhlakmu tinggi kan kami jejaki,sifatmu sempurna...pelengkap peribadi~
wahai Rasul kami merindui sinar wajahmu..mendamai kan jiwa..
manis senyumanmu,menawar hiba..dihati kami kau lah segalanya~
-nazrey johani-->wahai kekasih-


memang kena lagu2 nieh dengan mood aku malam nie.huhuk! yah! aku keseorangan skarang! i like it,smtime! sebabnya...dalam kita hepi2 dalam kehidupan dengan keadaan ramai kawan2 kan,kita leh terleka kan?? erk! bukan kita!!! aku jeh..yah..aku akuh!!
hmm,bila keseorangan nie kan,baru kita leh muhasabah diri kan~huhu..malunya aku kat Allah!!! ampun222....kan hambaMu yang kurang ilmu inih! lemah btul iman akuh!

aku malu dengan diri aku kadang2...umpama pokok bunga! bila nak kembang...pergh! lawa sgt...! elok dipandang,wangi baunya, ada keindahan hati yang tersurat kan~~tapi,bila tak disiram,tak ditabur baja..emm,pokok bunga jadi layu,daun kekeringan,haus! malah dihinggap serangga~ lalu mati kekeringan~
macam tu lah aku....perlukan baja dan air!

memang lah ilmu agama tu bukan untuk owang yang amik kos islamic ja...suma owg wajib pelajari kan! tapi, yang tak amik kos islamic nie laen skit ujiannya tau...baja dan air perlu dicari sndrik.itu pun bagi owg2 yang masih Allah beri kesempatan untuk sedar...alhamdulillah~tapi bagi owg2 yang tak tahu baja dan air tu penting?? truz dengan kelayuan dan tunggu smpai pokoknya mati kan?? itulah ujian! makin dihadapi,makin dicari baja dan air..insyaAllah ada kebaikan yang kta dpt kan??insyaAllah!

Kau yang berhak disembah
Pemerintah alam
Tempat mengadu segalanya
Tidak dilahir tidak melahirkan
Tiada setara kuasa denganMu
Ya'Azim

-mestica-->cinta teragung-


akan trasa ketenangan dalam perjuangan bila sesuatu perkara tu kta btul2 buat dengan iklaskan hati~
ya Allah, kembalikan hati2 itu kembali.......aku dahaga kan semangat dlu!! henshin! erk?hooo~


mood: sebersalah~

0 comments:

Newer Posts Older Posts