Sunday, January 17, 2010

Ko maen facebook tak pe!!

haa....baca nieh.Khas untuk kawan aku sebenarnya,Fathi.
hahaahaa...

tringat aku bulan lepas camtu,time tu aku ngan member2 rumah tengah rehat2 kat ruang tamu.sambil minum2.then kalau tak silap,si fathi nie tengah baca surat kabar.

ttba dia ckap kat smua isi rumah, "haa nie safwan!! korang, smua tgok nieh....iklan arak,partner with Facebook..korang cakap milo tak leh,israel lah pe lah...korang pun sama ja! israel gakkk,sembang je lebat~"

husssshhhh panaz je aku! hahahaha..ttba tengah ske2 owang kate2 kte salah.mula2 aku dah dgar die ckap petang tadi.tapi malam nie dia ungkit lagi.ha...silap.......aku dah tak tahan! aku pun ckap 'ehhh facebook lain,milo makanan...then memang sah2 produk support israel'.jawab yang tak nak jadi masalah panjang.

tapi dia tetap ngan pendirian dia...dia ckap gi 'ahh takkkk kre....maen facebook,tapi dok ckap milo pe lah nie lah....ahhhhh aku malaz la layan'.aku pun cam terdiam..memikirkan ape bukti nak cite sal facebook nieh kat die.lagipun kalau main cakap je,dia pandang slek punyaa..yelah,aku nie bukan budak skolah agama dlu.ilmu agama tak setebal dia!! tapi aku tak kisah! yang benar ttaaapppppp benar~

pic kenangan family day asasi ngan fathi

so arini,alhamdullilah.pagi yang nikmat nieh,aku terdetik nak baca artikel kat iluvislam.then ternampak artikel sal facebook yang bertajuk 'Facebook, Yahudi dan Status Hukum'. karya ustaz zaharudin. maybe fathi tak bce blog aku nieh,sbab dia tak penah bkak. tapi untuk follower2,shabat2,family ku smua... bace lah kat link nie untuk tahu maklumat lebey lanjut...insyaallah.hehehe...lega aku!

http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=2170

1 comments:

Kicap Manis Media said...

yerp, facebook oficially founded by a Jew, MArk nama dia, but in term of having a FB account, it's ok just mcm ko cakp an..sape dak tu?? aku bengang tol org yg berilmu agama cuba buat hukum sendiri tp ilmu masih x banyak, lg satu jgn la rendah diri pasal ko x dtg dari aliran agama, kt sini leh blajar ape, and ko leh jd lg hebat dr dia....

Newer Posts Older Posts