Tuesday, January 26, 2010

Sem 3 Asasi IT

assalammualaikum...luluuuu...
woh,da lama tak post kan.. sejak dapat result aritu.alhamdullilah,dapat gak aku post arini.
bukan sebab buzy,bukan sbab tenet tak dak..tapi sebab.....TAK DA MOOD kot! hehehe.

kenangan bsama membe2 asasi time sem 2

tadi pas makan kat kafe tasik,aku pegi fezkafe kat asrama lak.pastu duduk2,rasa kosong lak..cam xda mood ja walaupun member2 ramai makan skali.haish..knapa nieh???

maybe sbab aku masih tak da target untuk sem 3 nieh rasanya.lagipun baru seminggu aku tempuh sem baru nieh.then baru semalam,isnin ari fezclass aku.smalam la rasa da nak buzy da! semalam la aku rasa errrhhh byaknya claz! huhu.so fezly aku rasa kne ada azam dan target untuk sem 3 nieh!
antaranya...:

1) aku kne brani bercakap dpan khalayak ramai! (national language)
2) aku kne pandai speakin (bi)
3) kmaz bilik slalu...jangan tangguh2 dah
4) buat baek2 dalam klaz lab
5) byak bca sal iT dan problem solving~
6) tetapkan hati ke masjid! tak pun smayang awal waktu
7) mathurat tak tinggal
8) tak boros! tak bazir! tak mudah terpengaruh ngan luqman~! (ska ajak kuaq makan)
9) bgun awal tdo awal
10) isikan masa lapang ngan benda2 yang membina minda...cam baca2 ka,usrah,gi library

tak nak dekan lagi ka saf?? erkk nak lah! tapi kna la ada 10 kritia nie lah.insyaallah~
bukan apa, cam aku ckap dlu..nak berjaya dalam asasi nieh bukan susah pun...usaha skit ja.insyallah dapat.tapi diri sendri tu ja tak mau nak blajaq...haish.
aku rsa tenang bla dapat bagi parent,family aku bahagia epi2 lega ngan pencapaian aku sejak masuk snie.tringat aku zaman lampau spm dlu.woh...ada saja benda aku wat.sat fail,sat B ke C la smua.huu..sob2.(udah...buang yg keruh saf!)

cayokkkkkkkkkkk for sem 3 nieh! ayuh kta capai kembali puncak yang penah ditawan! pacakkan kembali!

0 comments:

Newer Posts Older Posts