Friday, November 20, 2009

Alquran mne yang best??

okey..memang la alquran smua sama kan.aku juz ada yang standard je.kre cam no tafsir n' tajwid smua tuh.bukan apa,minggu lepaz aku pegi usrah kat masjid....time tengah aktiviti kne hafal surah an-naba,tetiba datang Ustad Safwan(wow nme sme).hehehe..

dia ckap 'alquran nie ade tafsir x tak?'
aku pun ckap 'ermm tak.kne ade ke ustad?'
'ye...takde pegi balik cari gak..cpat2'

aku pun gelabah.ramai gi ahli2 usrah takde kne balik.ada yang balik truz..sebab bengang.yelah,nak cari mne..kne la bg time untuk orang beli nex wik ke pe ke.nie tak.spe nak ade.aku?aaaaaaaa konpom2 takde.

so aku pun berazam nak beli yang bertafsir.cari la dalam internet smue xde.yang biasa tafsir,rm40.tapi kecik..aku x minat! aku cari2 jmpe dua jenis yang besar dan smart! satu alquran syaamil.yang ada terjemahan setiap huruf.ada gak terjemahan yang tepi2.ok la..dalam rm110.aku ske~!

then aku jalan2 kat ekspo tadi,ada yang lagi lagi aku ska! alquran cam syaamil gak,tapi ada ashbabun nuzul.cam cerita pendek setiap ayat,yang menerangkan dimana ayat tu dtrun kan ke ape ke.best la...banyak kegunaan! rm130.huhuhu...dah la lawa.tu yang wat aku tertarik nak beli tuh.ni gmbar nye~huhu..spe2 dah bli,silakan bagi komeng,hehehehe.titi~

0 comments:

Newer Posts Older Posts