Monday, August 16, 2010

Sejarah PC Modding

kul 1.48 dah.baru sejam lepaih aku wat sal payung bwah nie.dalam gelap2 blik aku,aku bukak lagi binnabil huda.akak aku yang naddo tu la swuh sangat dgaq..dia ckap 'bes222 dik...'.haha...agak bez la akak! tapi sedap kalau dga time malam2 nie.hehe
ok2,aku nie kalau borink2...keja aku bukak utube then tengok sal modding pc.ok2,kta start ngan sejarah dlu.aceh!

aku mula kenal tentang pc modding nie sejak form 3 lagi.mula dari abang aku, dia amik kos it cam aku gak.aku da blaja macam2 dari dia.fomat,repair sampai korek2 barang pc.tringat plak,aku penah bukak smua part2 pc aku kan,time tu case dia biru.aku pegi kedai spray,beli spray wana ijau.spray2,bajet ingat smart la...laz2 jadi cam pria.hahaha!


ni lah pc pertama yang aku modkn dlu....

tapi wat dono jek..pasang gak.leh la...sejak dari tuh,aku da ada hobi baru. mod kan pc2 yang ada.mula2 kuar rm40...beli lampu UV sebab nak kasi wana2 yang UV activ,bila dalam gelap,dia terang gla~(paham x?x kan...) tapi laz2,dari lampu smpai ke cable sampai la ke fan system smua aku ubah.waaa..kejayaan pertama tau! sampai la ayah aku cam kadang2 tegur sebab rajin sangat bukak pasang bukak pasang part2 pc nie.dia bukan apa,takut rosak kot...sebab file2 dia pun dalam tuh! hehe~

kja memunggah~

tapi kalau nak ikutkan, ayah aku nie pun kra support la hobi aku nie.sebab aku nak apa,dia beli.dan nak dijadikan rezeki aku, penah time form 4,member aku nie kan..dia berminat nak mod pc dia jugak! dari case pc yang nampak biasa,tak da trasnparent..truz smart! hampir rm1200 aku abizkan nak wat smua nie.lawa la....tapi dia bayar arh kan laz skali! hehe...alhamdullilah,tu lah membuatkan ayah aku lagi yakin untuk menyapot aku rsanya~! tq ayah~
dan semenjak dari tuh..ayah pun slalu kabar2kan kat member2 skolah dia yang aku leh repair pc. sehari demi sehari pc ayah bwk balik...swuh aku repair hardware ke part2 n' format.waa...biznez da bermula! dan sejak tu jugaklah aku wat bahagian khaz kat tepi blik aku tuh untuk repair pc.smua benda ada...kra bengkel ar.hehe~

laz2 sebelum aku spm, pakjang aku bagi rm3k swuh aku wat desktop untuk anak dia.wa...risau gak aku.tapi dia pun ckap 'pan wat lah apa yang mampu.....reti kan..'.aku cuba! laz2..alhamdullilah~jadi! siap modding gi tau~haha...lawa woh.

pc pakjang aku~

tu la antara sejarah kejayaan hidup aku....bagi aku lah kan,korang tah la.sebab bagi aku lagi kan, benda2 nie tak ramai orang wat....bukan fomat2,tapi cam mod2 nie.tambah2 melayu! aku pegi jek lowyat...alayaii,cina weh! pegi penang,cina lagi! huu...apapun disini aku ucap ARIGATO la kat abang no 1 aku,Heiry sebab banyak ajaq aku time dlu. kalau tak skrang,aku tak tau pun benda2 dalam desktop.yang tau..pakai ja.ymym.haha~then ayah! tq sapot anak mu yang kurang pandai nie..hehe~

0 comments:

Newer Posts Older Posts