Thursday, October 14, 2010

Edisi Siakap : Budak Budu

hahahahaha! edisi siasat arh saf~yuhuu..pagi nie aku hepi + geram! so sebelum aku ckap apa2 pasnie harap maaf ye kot ada terkasar bahasa or wat.

fezly,aku nie memang jeniz camnie > geram tapi relax, sedey tapi senyum, marah tapi jap jeh~

da kat 2 bulan dah kes nie terjadi kat umah aku.*jap bkk jam,susa nak taip,hehe*.ok,kes CURI PENUTUP TAYAR KERETA BAPAK SI SAPUAN.tajuk na gangster jeh~haih.

ye arh, dlu ayah aku buh penutup tayar yang biasa2 jeh.plastik itam tuh.pastu tetiba hilang!! lesap...
starting dia, arini tyar keta nie, esok plak keta tuh...laz2 abiz smua.hahahaha! cam musang makan jeh mula2 ingat.tapi takkan lah musang kampung aku makan plastik.bek dia makan tayar truz kan~ heeee.ayah da bengkek.

pastu ayah wat relax gi mula2.ayah pi beli yang aloi besi truz,kasi gempak skit nampak.haha! ala,satu seringgit jeh.tapi kat 20 la ayah beli.backup kot2 ilang lagi.hahahahaa~~

almaklum lah, ayah aku nie orangnya garang.tapi ta la nak marah owg tu depan2 jeh kalau tak dek bukti kan.so macam2 lah andaian dibuat.abang mak akak smua da strez,sapa la kaki curi benda budu tuh.dalam 2 bulan nie jah da hampir 20 lebey kot hilang.dia curi arini, esk! ayah pi beli laen.tapi da banyak kali dah ayah beli,ayah da geram.SIAPA PENCURI NIEH????

mcam2 lah cara nak buat.pasang CCTV ??? nyorok dalam keta malam2,kot2 nampak~pastu ayah swuh la aku malam berjaga tengok keta kot2 nampak.tapi! matikk lah aku na tengok slama 7 jam malam2 smpai ayah pegi keja kan.

bangun2 pagi ja...time ayah nak pi keja,tngok2 hilang~~~~~~~haih.

OOIII SYEH! KALAU NAK PENUTUP TAYAR EMAS PUN,MINTAK JEK KAT AYAH AKU...TAK YAH AR CURIK2~AKU LEH BAGI LA! SIAP SENYUM LAGIH!

syes,kalau aku jmpak owg curi tu,memang kayu besbol yang da usia 18 nie hinggap kat kepala.hahaha~

ALA SAF...BENDA SELINGGIT JEH PUN,BERKIRA LAH HANG NIE~~~

oit! uncle!! selinggit pun,kalau kat 20 da,20 hinggit tau~kalau si pencuri tu senang2 ja masuk garaj umah aku curi,maksud nya dia senang2 jeh leh usha tingkap umah aku tau.dia senang2 ja leh usha keta,pecah cermin kan kalau dia tengok benda dia nak tuh~tut punya pencuriik!!
______________________________________________________________________

Ah,sambung truz siasatan! Selasa 2 ari lepas~penjenayah ditangkap.bukan ditangkap ngan gari smua lah.cuma ayah dapat rakam si pencuri...............yey!! alhamdulillah~

da thu spa curik.~~spa pencuri tu hah?????????

BUDAK KECIK UMOQ 6 TAUN WEHHH~~HUHUHU!


budak nie memang aku sumpah la,jadi katak keh,jadi.....kucing parsi yang cute keh.hahahak!
yala kan, penat owh family aku siasat2.dok ingat owang curi pagi2 buta.tapi dia curi time pas subuh weh~time ayah baru na pi keja.yang malangnya budak tuh,dia ingat ayah aku keja aritu.tapi ayah cuti! hoohhok.hah,penat ayah bertenggek nyorok kat tingkap tuh tunggu.

budak tuh kan,dia tadika.tapi dia naek van pagi2 kat depan garaj umah aku ngan nenek bongok dia tuh.napa bongok plak nenek tuh? sebab...nenek dia tu shit skit prangai dia! keja dok korek tanah kat kebun umah aku ja.dah la tanah dia duduk tu pun tanah sewa.tapi gedik nak tambun2 kat umah dia.haih...kotnya pun,mintak izin kat ayah aku dlu.nie tak.maen bakar smpah,pastu kaut2 tanah.BODOH PUNYA NENEK!!

BUDAK TU NGAN NENEK DIA SMA JA!

mak aku plak pagi2 dok usha nenek dia kat depan.kadang2 kan,nenek dia dok bisik2 kata 'jangan! meh dok snie....dok diam2'.sebab nenek dia prasan ada orang dok usha aritu.cerdik kan???sebab tu aku ckap dia ngan cucu dia sama.kaki curi benda owg!

KAU CKAP JEH SAF.....MANA BUKTI WEH!

1 -time nak curi,usha line
2 - apalagih! soruuu~
3 -  silap arh,ayah aku da kunci KAU-KAU weh
4 - stress arh,ta leh.hahak! pulas la budu~

5 - alayai..van da smpai,ta smpat amik.usha jap dlm keta
 hah! tengok!! kecik2 lagi dah pandai curik.esok besaq jadi perompak ka apa tah la budak nie.bukan aku na doa.tapi da nampak da ciri2 dia tuh.diam tapi bergerak! siot btoi~yang si nenek wat2 ta nampak tengok cucu dia dok amik.lagi la ssssssiiiooot~

ah,penat dah aku.kesian ayah.dok keja pikir benda alah nie.yalah,dia curik,pastu ayah beli lagi.sampai bila na abiz cita camnie??? sampai dia abiz tadika? haha!

nak tangkap budak nie?? susah weh....ti macam2 krenah.nasib la ayah mak aku nie owang nya sabaq ngan prangai jiran2 nie.diam ja tengok 'permainan' dorang.janji jangan kaco family.nak barang amik.huuuu~

 p/s : aku doa sgt2 pindah umah...ta mo aku dok kg nie.byk penyangak! 
        maaf kalau ada perkataan yang kurang enak dibaca,tapi nielah hatiku sejujurnya2.

0 comments:

Newer Posts Older Posts