Wednesday, October 13, 2010

Sebab jam ja pun



hahaha....
time aku dok kmaz2 almari tadi pas maghrib,tetiba aku nampak kat ruang tamu mak bawak sepinggan kentang goreng hidang depan ayah.husshh! aku da la kenyang gih,baru mkan nasi kandaq.da ada santapan laen! hahak! tapi aku biaq dlu mak ayah makan..

sambil2 aku susun2 buku tuh tetiba, aku dgaq mak pompang2 ngan ayah.haha..

'jam tangan jan(abg aku) yang hitam tu cam jam dinding nie kan...',ayah ckap sambil tunjuk kat jam dinding tu.

pastu mak ckap 'aih! apa pulak...pelik sangat aih ayah hang nie,mana la nak sama.tak logic'.

ayah ckap 'la...tengok betoi2,mak hang tak nampak ka..sama oh'.

mak tetiba marah 'hmm...malaih la nak gadoh ngan ayah,benda tak logic langsung,jam tangan ngan jam dinding'.

tergelak-gelak aku dalam bilik dok dengaq perbualan dorang.truz aku kuaq,..'apa nie dok pompang2 nie..'

ayah pun truz cpat2 nak aku jadi peguam bela dia 'hang tengok pan....jam tgan nie ngan jam dinding tu,sama kan????mak hang ckap dok'.

mak pun mintak pembelaan dari peguam baek nie~hehe! 'tah la...ayah hg nie pelik2 ja.sat mak nak amik jam dinding tu buh kat tangan dia....'.

hahahahahahahahaha! lucu gla~aku gelak kuat depan tuh.adeh~ 'btoi la ayah ckap..wana sma2 itam,tepi besi.betoi la..memang saiz tak sama,tapi bentuk tuuu...'.

laz2 mak mrajuk smbil ckap 'ah...hang bodek la ayah hang nie...lagi 8 hari ja gi  dia leh ada peguam,pas nie dok ngan mak..bukan men manja gi,tengok la~'.

hahaha..cam nie lah mak ngan ayah aku.bila pakat2 gado sebab hal2 remeh.nak cari peguam.tambah2 bila balik cuti satu family.abiz abang masuk bla ayah,kak plak blah mak.2 puak.pastu laz2 gelak2..haha! aku rindukan saat itu!

7 comments:

Nur Areefah said...

jg lawyar burukk~

safwan said...

haha...kak pah,loya buruk apa plak..hoho~

Sha said...

adeh.. ank branak bhagie beno.... huhu teman ske plak bcer nie..

m@s2r@~mi@ said...

bestnye ~ :(
hargailah kebahagian yg ada [-O<

safwan said...

tq sha ngan mas.tharu2.

kebahagiaan tu lebey bernilai dari harta thu~renung2 kn....

m@s2r@~mi@ said...

yupp tahu tu sbb suh saf hargai kebahagiaan tu.. sbb ada yg dh hilang kebahagiaan tu..

safwan said...

maksud saudari??? hilang dlm kebagiaan?huhu

Newer Posts Older Posts