Saturday, October 9, 2010

My Super Red Arowana Is DEAD!!! Haha!

hahaha.....maaf ye,gelak-gelak time maghrib.

tapi lucu!! hahahahahahaa.........

dalam kepenatan aku berkebung berkebung tadi.aku masuk2 umah,sembang ngan ayah mak sal ikan.dalam masa yang sama,aku mencari info dan sajalah nak tengok2kan sal ikan kelisa ha.

super red arowana
 pastu tetiba jumpa satu blog apek cina nieh.dia cerita sal ikan kelisa dia jugak.slalu baca sal ikan tu cantek,mahal dan hidup mmbesaq tapi kali nie,MY SUPER RED AROWANA IS DEAD.hahaaha...kesian dowh,syes.aku ucap takziah arh kat lu pek.takziah leh ke kat ikan?kne tnya ustazah tutu nie.haha!

hhuhu..kesian ouh
 aku bukan gelak sebab padan muka dia,tapi aku gelak sebab aku terharu dan sedey apa yang terjadi kat dia.sayang seyh....syes.daripada pandangan aku kan ikan tu bukan red arowana full.tapi ada unsur blue base dibadan tu.ikan nie kalau na jual brapa thuuu???? ada la kat 10k keataz.sebab dari info dia ckap,3 taun.kira da cpai tahap matang dan leh dijadikan induk untuk wat benih baru la.mati sebab?? tukaq ayaq terlebey, dan PH ayaq tak sekata dari dlu.
 
jadi nasihat aku,buat para2 penternak ikan kelisa...awasi dan rajin2 lah cek Ph ayaq k...skala 7 tu paling baek.jangan byak,jangan kurang.

haha...orait babeh! papai~~

0 comments:

Newer Posts Older Posts